Аукціон землі розпочався в Україні за підтримки системи Prozorro

Довгих 20 років Україна чекала відкриття ринку землі та початку земельних аукціонів. Або на шляху до цієї мети було подолано не одну обставину, крах економіки, відсутність необхідної нормативної бази, підкупи. Закриття земель сільськогосподарського призначення для продажу тривало 10 разів, і влада постійно знаходила причини не підтримувати ідею створення ринку землі.

І тепер все було вирішено – ситуація повернулася в діаметрально протилежний бік. У 2020 році влада прийняла закон, який став справді історичною подією. Землі дозволили мешканцям країни продавати сільськогосподарські ділянки зараз.

Реалізація сільськогосподарських земель на аукціоні Prozorro

Понад 40 мільйонів гектарів сільськогосподарських угідь у квітні 2020 року були під мораторієм. Це 69% від земельного фонду в Україні. Вони розподіляються наступним чином: 10 400 000. га – державні ділянки, 27 700 000 га – частки, що належать приватним особам. Оскільки вони були більш скептично налаштовані щодо відкриття ринку землі.

Прийнятий Закон № 2178-10 передбачає юридичний дозвіл на продаж акцій та вільне володіння ними власниками земельних ділянок. Окрім продажу, вони мають право обміняти землю, здати в оренду або залишити в банку як заставу для придбання позики.

На даний момент триває розуміння нового закону. Влада планує здійснити процедури продажу та оренди ділянок через певні електронні платформи системи Prozorro.Sale. Тобто продаж земель сільськогосподарського призначення буде здійснюватися на відкритих аукціонах, що не раз підтверджувало їх ефективність та сприяло усуненню корупційних махінацій. Але землі, що належать державі чи громадам, дозволяється виставляти в якості ділянок лише в оренду.

Торги з продажу землі в системі Prozorro стали більш доступними. Щоб бути серед перших учасників, зареєструйтесь на сайті Української універсальної біржі https://sale.uub.com.ua/ru/news/aukciony-po-zemli-skoro-startuyutq-v-ukraqini.

Порівнюючи всі плюси і мінуси початку ринку землі та початку торгівлі землею в Україні, слід зазначити, що влада досягла законного продажу цінного джерела раніше, ніж хтось інший. За відсутності необхідної нормативної бази вона не могла повністю застерегти від незаконних продажів.